Heb je klachten aan het lichaam, of last van vervelende pijntjes? Onze manuele therapie helpt enerzijds voor het beter laten functioneren van je gewrichten en anderzijds het verbeteren van je houding en bewegingen. Hiervoor maken wij gebruik van een aantal specifieke technieken die in de gewrichten kunnen worden toegepast. De effecten zijn vaak direct merkbaar.

Wat is een manueel therapeut?

Als de fysiotherapeut van Fysio Scheveningen voor of na de opleiding, aanvullend een opleiding voor manuele therapie heeft gevolgd, mag hij of zij zichzelf manuele therapeut noemen. Als je een gewricht slecht kan bewegen, of daar pijn bij hebt, kan manuele therapie uitkomst bieden.

Afname van de pijn

Het behandelprogramma van de manueel therapeut bestaat verder uit het geven van goede instructies, adviezen, begeleiding en tips en inzicht in gezond bewegen. Na de behandeling voel je snel een afname in de pijn.

Eerste afspraak

Al bij de eerste afspraak zal blijken of en hoe jouw specifieke klacht verholpen kan worden. Direct na de eerste afspraak heb je dus duidelijkheid over de verdere behandeling.

Hoe gaat onze manueel therapeut te werk?

Na een eerste screening bestaat je eerste afspraak uit twee onderdelen: een vraaggesprek en een lichamelijk onderzoek. Daarna volgt een lichamelijk onderzoek, waarbij de manueel therapeut je houding en bewegingen beoordeelt en je gewrichten onderzoekt.

Hoe behandelt de manueel therapeut?

De manueel therapeut kent een aantal specifieke technieken die in de gewrichten kunnen worden toegepast, om de gewrichten beter te laten functioneren en je houding en bewegingen te verbeteren. De effecten zijn vaak direct merkbaar: een verbetering van de bewegingsvrijheid en een afname van pijn. Manuele therapie is in principe voor iedereen geschikt. Ongeacht de leeftijd.