Cure Taping

Het effect op de huid

CureTape komt qua elasticiteit en gewicht overeen met de menselijke huid. Er wordt dan ook gebruik gemaakt van de elasticiteit van de tape ten opzichte van de elasticiteit van de huid, waardoor de tape een soort ‘liftende werking’ heeft op de opperhuid.

Hierdoor ontstaat een onmiddellijke drukvermindering, waardoor de bloedcirculatie en de lymfeafvoer weer worden hersteld. De druk op de pijnreceptoren neemt af en de ervaren pijn vermindert onmiddellijk. Door gebruik te maken van verschillende tapetechnieken, kunnen diverse effecten bereikt worden. Een belangrijk effect is het stimuleren van het zelfgenezend vermogen van het lichaam.

Het brede bereik van CureTape

Het toepassingengebied van CureTape is erg breed. Behandeling van blessures, reduceren van ontstekingen of vochtophopingen (oedeem, maar ook haematomen), houdingscorrecties, behandeling van klachten door overbelasting (zoals RSI, tennis- of golfelleboog). Ook neuro-reflectoire beïnvloeding, bijvoorbeeld bij hoofdpijn of menstruatiepijn, behoort tot de mogelijkheden.

Het Medical Taping Concept

Voor een optimale werking van CureTape is het van groot belang dat de tape op de juiste wijze wordt aangebracht. Mede gezien het feit dat deze tapemethode fundamenteel verschilt van conventionele behandelmethodieken is goede scholing belangrijk.

Wijsheid uit het verre oosten

De basis van het Medical Taping Concept werd in de jaren zeventig gelegd in Japan en Korea. In 1998 introduceerde het Nederlandse bedrijf FysioTape BV deze revolutionaire tapemethode in Europa.

Om de meest optimale resultaten te behalen is er een speciale elastische tape van topkwaliteit ontwikkeld; CureTape. Inmiddels geniet CureTape wereldwijde bekendheid en wordt het nagenoeg in elk land toegepast. Om succesvol te zijn is het van belang dat de tape op de juiste wijze wordt aangebracht.

Voor meer informatie klik hier.